Kookboeken: Herfstblaadjes

Lidl

"Meer dan 250 herfstproducten", "Met héél veel producten van eigen bodem" (trend!).

"35 verrassende herfstrecepten"

"Herfststoofpotten van eigen boden".
Het vlees-aanbod en idem AH is van eigen bodem, omdat er zoveel zuivelproductie is dat er met rundvlees van melkkoeien gestunt moet worden (AH natuurlijk onder het motto van "Goed voor het milieu!").

Wild ("wild"), zalm, sauzen, vega.

"Herfstsoepen van eigen bodem".

Groente en fruit, verspakketten, stamppot, keukenmachines, brood, "Herfstlunch", kaas, bier, wijn, borrelhapjes, kaarsen, gebak en koekjes.

De omslag van het herfst-blaadje van Lidl.

Jumbo

Ik heb geen special gevonden (die was er wel!), maar bij aanbiedingen en bij recepten werd er wel nadruk gelegd op soepen, stoven, stamppotten en gourmetten. Allemaal ook trend bij de andere ex dat gourmetten. Gegourmet zal er worden Godverdomme!
(Ik heb van mijn hele leven nog nooit gegourmet, en ik hoop dat zo te houden.)

Aardig: hier (nieuw venster) kan je Hallo Jumbo vanaf 2013 terugkijken.

De voorpagina van het huis-aan-huis blaadje over de herfst, van Albert Heijn.

Albert Heijn

AH had twee herfst-dingen, de Allerhande en een HAH blaadje.

In dat HAH-blaadje weer stoofschotels. Verder traybake en andere ovenschotels. Als enige komt AH met een verhaal over Pie.

Daarna natuurlijk de dit jaar onvermijdelijke stamppot, wild, keukenspul, kaarsen, pompoen.

Volgt "groente en fruit uit eigen land", ook een trend dus.

Koekjes en gebak, wijn, streekproducten, borrelhapjes, bier.

In de Allerhande-recepten veel ovenschotels, veel stoof (trend!) en een enkele stamppot. Weer die traybake en nóg een keer, weer die streekproducten, weer die pie ("Onder een dakje"), weer die pompoen, weer die lekker uit eigen land...

Taarten die je met kinderen kunt maken ("bakantie", tsjongejonge...).

Groente, paddestoelen ("Pulled paddo's"), en we moeten blijkbaar geloven dat twee stoere beroepsvissers weg zijn van venkelrisotto.

Vego en vega en biologisch... Koffie en koffie-recepten...

De cover van de Herfst-Allerhande.

Superunie

Dat is de inkoop-organisatie van veel kleinere supermarkt-ketens.

Aardappel-weetjes, streekproducten jawel, stoofschotels jawel.

Vego, pompoen jawel. Gebak, koffie...

Net als vorig jaar is dat vego minder prominent dan in 2019.

(Poiesz is een supermarkt-keten in Noord-Nederland.)

De voorpagina van het Superunie-herfstblaadje van de Noord-Nederlandse supermarktketen Poiesz.